10.5.16

Proizvodnja srpske fantomke

Analizirajući političku situaciju u svetu i kod nas potražnja za fantomkama je u sve većem porastu.

Eto prilike da uposlimo domaću teksilnu industriju i da konačno u svetu budemo prepoznatljivi po nekom našem proizvodu - Srpska fantomka.

Zašto da fancuski i nemački protestanti ne nose baš srpske fantomke? Zar da se blamiraju sa ženskim čarapama?

Zašto da ne kažemo veliko NE anonimusima i njihovim maskama?

Zašto da ne omogućimo učesnicima Prajd-a da adekvatno i simbolično odgovore sa fantomkom u boji duge?

Ulaganje je minimalno: dve igle i konac.

Dok se biznis ne uspostavi prodaja bi išla preko sajta kupujemprodajem.com i sličnih.

Reklamiranje na Facebook-u pred neki veći protest.

11.7.15

Pokretanje email marketing servisa

Kada ste u potrazi za dobrom biznis idejom onda na svakom mestu, u svakom trenutku razmišljate o tome. Kada posetite neki websajt pogledate kako oni zarađuju. Kada odete u poljoprivrednu apoteku, da kupite zemlju za paulovniju :-), procenjujete koliko ta apoteka zarađuje, kada odete na blic.rs posmatrate kakvi se oglasi pojavljuju. Ako tako razmišljate onda ste na boljem putu da dođete do svoje ideje za uspešan biznis.

Pripremajući se za post o email marketingu, naleteo sam na domaći sajt koji nudi email marketing servis. Kao i uvek, počeo sam da razmišljam da li može i koliko može da se zaradi sa email marketing servisom.

Na prvi pogled možda ćete misliti ko bi sada kupio email marketing servis od srpske firme kada ima toliko stranih dobrih servisa poput Aweber-a i Mailchimp-a. Ako se malo bolje pogleda, ideja uopšte nije loša. Rešenje koje nude naši ljudi je sigurno prilagođenije našem jeziku i našem tržištu nego sve te velike kompanije koje prvenstveno ciljaju engleski jezik i strano tržište.




Dakle, ovaj naš email marketing servis cilja korisnike iz naše države koji će prvenstveno slati mejlove našim ljudima. Kada bi se neko pitao da li da uzme svetski email servis sa slabom ili nikakvom podrškom za srpski jezik ili domaći servis koji je kompletno na srpskom, siguran sam da bi se opredelio za domaći servis. Kada lepo sve piše na srpskom moći će i promoterke da kreiraju email kampanje i šalju promocije.

Da li ima prostora za još neki email marketing servis na našem prostoru? Naravno da ima. Da li u Srbiji postoje samo jedna TV stanica? Ne, ima ih gomila i svaka zarađuje. Imajući u vidu da danas možete primati mejlove na Vašem mobilnom telefonu ovakav vid marketinga će se sve više koristiti, a pojavljivanje novih email marketing servisa je samo pitanje vremena.

10.7.15

Majice sa natpisom

Možda nekome deluje mnogo komplikovano, ali prodaja majici sa natpisom ne mora biti viša matematika. Lik koji vodi YouTube kanal Srpski Tutorijali je napravio sasvim jednostavnu stranicu na kojoj je ponudio desetak različitih majici sa natpisom:


Jednostavan dizajn stranice, bez preterano puno teksta, sa slikom proizvoda i jasnim uputstvom kako se majice mogu naručivati je odličan primer kako novajlije mogu započeti svoj budući biznis.

Ova stranica je u stvari stranica za prodaju proizvoda! Nema velike filozofije i svako je može napraviti.

Ono od čega će prodaja zavisiti jeste broj ciljanih posetilaca koje dovedete na takvu stranicu. Ako na stranici nema posetilaca onda nema ni prodaje. Matematika je jasna. Dva puta ništa je ništa - crva nije ni bilo:-).

Jedna od ideja da besplatno dovedete posetioce na Vašu stranicu za prodaju jeste preko YouTube kanala. Upravo je to slučaj u ovom primeru. Neka druga varijanta bi bila da pokrenete blog i pišete o temama koje su povezane sa proizvodom kojeg želite da reklamirate.

Ukoliko se opredelite za ovakav način zarade, sa besplatnim dovođenjem posetilaca, imajte u vidu da će do prve prodaje proći dosta vremena, jer kao što sam gore napisao, ako nemate posetioce onda nemate ni prodaju.

Za brže dovođenje posetilaca na stranicu za prodaju možete koristiti plaćeno oglašavanje na Google-u i Facebook-u, ali o ovome će biti reči u nekom drugom postu, kada bude bio primer o email marketingu.

Ukoliko nemate svoj proizvod možete koristiti neki affiliate proizvod, gde biste dobijali procenat od prodaje.

Zarada igranjem igrica

Možda deluje neverovatno, možda neće svakom pasti na pamet, ali igranjem igrica je moguće zaraditi. Ovaj način zarade može postati uspešan biznis ako ozbiljno shvatite ideju i radite na pravi način.

Odmah da kažem: zaboravite na to da će Vam neko plaćati, a Vi samo da igrate igrice. To tako ne ide. Možda ćete na internetu videti ponude da je samo dovoljno da se ulogujete na nekom sajtu i da zarađujete, ali to su prevare!

Ovde je ideja da se iskoristite Vaše veštine u igranju neke igrice i popularnost te igrice kako biste kreirali zanimljiv sadržaj koji be neko hteo da vidi. Na primer: možete snimiti kako prelazite određene nivoe u igrici i to postavite na youtube-u, kako bi ostali igrači pogledali Vaš video i lako prešli taj nivo.

Ima posla - pored toga što treba da pređete neki težak nivo potrebno je i snimiti ekran monitora i sve to objaviti na youtubu :-)

O zaradi na youtube-u ima dosta na internetu, ali je ovde je još bitno da se napomene da YouTube plaća ako na kanalu dozvolite prikazivanje reklama. Nije potrebno da nalazite ko će se reklamirati na Vašem kanalu - YouTube, tj. Google to automatski radi.

Na Vama je da obezbedite što više pregleda, jer što više pregleda imate veća će biti i zarada. Takođe, ukoliko su posetioci iz inostranstva (Amerika, Engleska, Kanada, Australija) više ćete zarađivati po pregledu.

Još jedna prednost ove ideje jeste da nije potrebno uložiti novac za domen i hosting, pa su investicije minimalne, tj. potreban je samo Vaš rad.

7.7.15

Koliko zarađuje websajt ispovesti.com?

Ispovesti.com je među 200 najboljih sajtova u Srbiji i među prvih 100 sajtova u Bosni i Hercegovini. Ima 762 000 pratilaca na Facebook-u i oko 250 000 mesečnih pretraga na google-u, što je oko 8 000 posetilaca dnevno direktno sa google pretrage, a sigurno još dva puta više dolazi preko Facebook-a.
Sajt ima dobru ideju, a probio se upravo preko društvenih mreža. Korisnici se utrkuju ko će više lajkova skupiti.

Šta više dodati osim pohvala za dobru ideju i uspešno realizovan projekat?



Ajmo sada da vidimo koliko biste para dali kada bi Vam neko ponudio ovaj sajt? 500 000 posetilaca, u najboljem slučaju da se od banera zaradi 1 evro na hiljadu pregleda, što je oko 500 evra mesečno.

Možda ima malo više poseta, možda je CPM malo manji od 1 evra, ali kako god bilo, moja slobodna procena je da više od 500 evra ne može da se zaradi sa google oglasima na ovom sajtu.

ispovesti.com imaju baner chipsa sa desne strane i verovatno za to dobijaju oko 1000 evra mesečno, jer bi realno taj chips mogao da se reklamira prego google-a za isti trošak, a ne da juri od sajta do sajta, pa da pregovara sa svakim sajtom pojedinačno.

Što se tiče ulaganja u sajt, podrazumeva se da za ovakav sajt, sa ovoliko posetilaca imate dobar hosting, ali pošto na sajtu nema slika, već samo tekst hosting bi mogao biti do 100 evra.

Računajte da morate imati administratora koji će proveravati poruke i brisati psovke i uvrede iz komentara!

Ajde da se vratimo na početno pitanje. Koliko biste para dali kada bi Vam neko ponudio sajt ispovesti.com i ima li uopšte smisla pokušavati internet zaradu sa ovakvim tipom sajta?

5.7.15

Koliko zarađuje njuz.net?

Ukoliko želimo da pokrenemo neki biznis, bilo da je to online ili offline, neophodno je da analiziramo uspešne u tom poslu. Da bi analizirali uspešne, treba pre toga pronaći ko je uspešan, tj. ko zarađuje od svog biznisa. 

Možda deluje nelogično, ali ogroman broj biznismena više ulaže u svoj biznis nego što zarađuje. Da li želite da budete jedan od njih? Naravno da ne, bolja je nula, bila ona pozitivna ili negativna, nego da ste u minusu. Nula uvek po malo bude pozitivna :-)


U ovom postu, a verovatno i u sledećim, pokušaću da procenim koliko neki sajt zarađuje sa ciljem da pronađem onaj koji stvarno zarađuje. Ukoliko pronađem neki koji vrti dobru lovu, onda sam u stvari pronašao mali rudnik zlata. Formula bi bila da napravimo sličan websajt i da zarađujemo na isti način kao i taj uspešan.

Ako posmatramo websajt njuz.net koji ima nešto manje od 500 000 jedinstvenih posetilaca mesečno i ako uzmemo da je cena najvećeg i najskupljeg banera 2600 evra na mesečnom nivou, moja procena je da ovaj sajt više od 2600 evra mesečno ne može zaraditi. Maksimum 2600 evra, ali to bi bilo ceđenje suve drenovine.

Kada bi se vlasnici ovog sajta opredelili za google oglase (adsense) moja procena je da je zarada plafon 1000 evra. Iz tog razloga i iznajmljuju banere, pa ako se neko upeca, upecao se.

Sa druge strane bilo je potrebno više od 4 godine vremena i truda i novca da bi sajt njuz.net izgledao ovako kako danas igleda. njuz.net jeste brend u koji se dosta ulagalo. Nije izostajao entuzijazam mladih ljudi i činjenica je da je websajt dosta uticajan i o njemu se priča, ali kada je u pitanju biznis i internet zarada ovaj sajt po mojoj proceni još nije isplatio sve troškove. Verovatno ih neće nikad isplatiti.

Zaključak je jednostavan kada je reč o njuz.net-u: Ako želite uspešan online biznis, a razmišljate o nekoj ovakvoj varijanti, u startu odustanite!

Vidimo se u sledećim postovima!

23.6.15

Formula za uspešan biznis

Godinama sam pokušavo da pokrenem uspešan internet biznis ali nisam uspevao. Gubio sam vreme, novac i svoje zdravlje. Nisam odustajao!

Mislio sam da je problem sa idejama. U jednom trenutku sam imao preko 150 blogova i sajtova. Imao sam dosta posetilaca, ali je nedostajala ozbiljna zarada.

Počeo sam da se preispitujem, da tražim razloge zbog kojih nisam dovoljno uspešan.

U trenutku kada sam bio bilizu odluke da odustanem došao sam do otkrića koja su mi značajno promenila pogled na biznis. Pronašao sam "rudnik zlata"! Pronašao sam Formulu za uspešan biznis!

Na Vama je sada samo jedna odluka. Da li želite da saznate tu tajnu? "Tajna" zato što će je malo ko podeliti sa Vama.