25.4.15

Paulovnija

Brzorastuće drvo - Paulovnija može biti zanimljiva biznis ideja. Pre par dana kupio seme ovog drveta i očekujem prve rezultate klijanja. Planiram da ove godine proizvedem sadnice za 1 ha površine, a da sledeće te sadnice posadim na svom posedu. Pošto ću saditi na 4x4 metara, tj. 16m2 po sadnici, potrebno mi je 625 sadnica za 1 ha.

Sadnice se mogu kupiti, ali im je cena do 2 eura, pa sam se opredelio da ih sam proizvedem. Do sad sam uložio 10 euraa, a biće mi potrebno još 100-200 evra za saksije, sistem kap po kap i filiju. Imam baštu gde bih sadnice iz saksija premestio na foliju sa sistemom kap po kap. Ove sadnice ću postaviti na 0,8m rastojanja, a na proleće (negde u martu, pre vegetacije) ću ih presaditi na njivu. Planiram da na proleće uradim čepovanje sadnica.

Sledeće godine ću krajem aprila, kada krene vegetacija, da uklonim sve nepotrebne pupoljke, odnosno ostaviću samo jedan pupoljak najbliži centru korena. Za dve godine ću ukloniti sve pupoljke osim najvišeg. Na taj način ću formirati paulovniju da raste u vis.

Koliku zaradu očekujem?

Na internetu sam naša da se kubik paulovnije može prodati za oko 130 eura. Ja ne računam na taj iznos. Biću zadovoljan da drvo prodam kao ogrevno drvo za 30 eura po kubiku. Računam da ću sa 625 sadnica za 10 godina dobiti 625 kubika, a to je:

625 sadnica x 1 m3 = 625 m3

625 m3 x 30 eura=  18 750 eura

Za seču šume računam da neću platiti više od 8 750 eura, tako da će mi za 10 godina ostati 10 000 eura. To je realnih 1000 eura po hektaru godišnje, a ne može se više zaraditi ni kada se pšenica seje!

Nema komentara:

Objavi komentar